Sidor

torsdag 3 september 2009

Underbara små prickar

I går så hämtade jag ut på posten, den sötaste kaffeservisen!
En dockservis som min flicka ska få då hon fyller år i november.
Det är tack vare
Tina med bloggen En liten bod
som jag nu har den i mina ägor. (Klicka på hennes namn
så kommer du dit).
Bilderna nedan fick jag skynda mig att knäppa medans jag var
ensam för en liten stund. Så ni får ursäkta kvalitén och det
uteblivna piffandet.


Om ni inte redan har varit inne hos Tina, så klicka in dit!
Klicka på hennes namn. Hon har massor av fint!

Jag blev jättekär i denna prickiga kaffeservis i plåt.
Är så svag för röd/vit prickigt!
Servisen fanns inte att få tag på där jag bor.
Så Tina erbjöd sig att hjälpa mig.


I paketet tillsammans med servisen,
hade hon lagt en överraskning!
Jag älskar överraskningar.
Så jag blev jätteglad.
Ett så sött litet tyghjärta i rutigt tyg!
Den skall absolut få hänga i lillans lekstuga.


Tack så hjärtligt mycket Tina!

Ni alla gav mig så bra tipps i förra blogginlägget,
angående vintage bilderna.
Tack ni söta för det!


Någon dag när tid finns ska jag testa era förslag :)
Nu har jag fullt upp med något heeeelt annat.
Och det är inte renovering! Haha.
Vi har nämligen fått en ny familjemedlem.
Jovisst, en liten kille på 9 månader… hårig och fyrbent!
Han stjäl all min tid och uppmärksamhet.
Och även andra saker…hrmf.
Ska presentera honom lite närmare framöver…


Nej, nu ska jag packa ned kaffeservisen igen!

Hoppas ni alla har det bra..?
Sköt om Er, så hörs vi snart!
Kram

21 kommentarer:

Liten Bod sa...

Så fina bilder! Locket till kaffekannan är nog inget för riktigt små barn som fortfarande stoppar saker i munnen kom jag på sen. Kul att jag kunde hjälpa dig! Kram, Tina

Marita sa...

Hej! Vilken underbar servis! Och den lilla väskan, och brickan, och det lilla hjärtat!! Såå fint! Skulle vilja ha en sån servis i keramik. Måste vara en riktigt vitaminkick att dricka ur så glada och fina koppar!!
Nu ser jag fram emot bilder och info om din lilla "fyrbenting"! Min vovve som är 8 år (vi har haft honom lite drygt 2 år) tror att han fortfarande är valp! Skuttar omkring och är allmänt busig! Han är ju inte så liten, ca 60 cm i mankhöjd, så det märks ju när han skuttar omkring!!! :-D
kram, Marita

Anna-Lena sa...

Halloj!

Servisen är verkligen jättesöt. Jag lyckades få tag på exakt samma hos Clas Olsson tidigare i våras. Vad snätt av dina att skicka med det lilla hjärtat med. Det är sådana extra saker som man verkligen uppskattar och gör att man återkommer som nöjd kund!

Det låter härligt med er fyrbenta nya familjemedlem. Ska bli roligt att få se er vovve sedan!

Hoppas att du får en skön helg!

Kramar Anna-Lena ♥

Hela rubbet sa...

såå söt servis din dotter får, min dotter är 26 år annars skulle jag ha beställt en till henne hi hii-

Åsa sa...

Hej!

Älskar bara den servisen. Den har mina tvillingar åxå. Perfekt i plåt. Barnen har en lekstuga på 6 kvadrat som jag vill göra iordning med saker i just röd/vit prickigt. Men tiden räcker ej. Under tiden samlar jag på rödprickigt.

Har kikat runt lite för det är nog första gången jag är här inne. Massor av fint hittar jag. Och vilket fantastiskt zink-våningsfat.

Kram Åsa

rustik charm sa...

Hej Åsa.
Vilken fin servis du fått tag på, hon kommer nog bli superglad:)

Kuddfodralen är slut just nu men jag hör av mig såfort jag får veta mer.

Ha en trevlig helg.
Kram Kristina

Ingis sa...

Oh vilken underbar liten servis du hittat. Vad glad din lilla ängladotter kommer att bli.
Lycka till med vovven och ha en skön helg!

kram Ingis

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken bedårande liten servis! Söt som socker!
Skulle gärna ta en slurk ur den!
Kram
Marie

Femtio vita kvadrat... sa...

Åh vilken härlig servis Åsa! Du är inte ensam om att vara svag för prickar! Jag håller just nu på med att pyssla ihop en röd- och vitprickig doppresent:)Hoppas att allt är bra med dig! Spännande med den nya familjemedlemmen!

kram Tove

LOPPISLIV sa...

Hej Åsa! En sån söt servise, passar perfekt till en liten tjej. Plåt och prickar, hur charmig som helst ju. Min dotter hade rött och vitt i sitt rum när hon var liten, jag tyckte det var sååå fint. Nu är hon tonåring och vill bara ha svart och vitt istället, men det går bra det med :-) men ibland saknar jag den där färgklicken i vårt hem. Får frossa nu vid jul istället. Servisen passar ju perfekt ihop med kannan du fyndade innan sommaren, den var så fin den med. Ha en härlig helg. Kraaaam Paula

Femtio vita kvadrat... sa...

Hej!

Bara jag igen:)
Hade du skickat någon länk? då måste jag ha missat den:(... lust att prova igen? Hoppas att ni har en riktigt mysig fredagkväll!

kram Tove

Patricia sa...

Hej Åsa! Tusentack för din fina kommentar! Drar igång med köket idag så vi får hoppas att det blir bra! Kul att du gillar golvet, vi har lite delade meningar om vad vi ska göra med det framöver, finns ju ett original trägolv under, men vi vet inte riktigt vilket skick det är i . men vi har funderat på att ta bort det samtidigt som att jag också börjat gilla det lite grann... hehe vi får se! Supersöt sevise big fan of ptickigt!
Ha en toppenhelg!

kram Patricia

LOPPISLIV sa...

Godmorgon Åsa, bara jag igen :-) Om du klickar på länken jag har länkat ( finns under kategorin Inspirationslänkar till höger men även i inlägget under Ninas namn) då kommer du till "Vintage by Nina" där på hennes sida kan du se det hon säljer men också tidigare reportage från hennes hem under fliken "Press". Obs, dregel varning...hihi Ha en fin lördag. Kram kram Paula

iLLi sa...

Åh, den servisen skulle jag ha blivit överlycklig om jag fick i present som liten tjej! :-)

En riktig flickdröm!

kramar

Lissboden sa...

Vad bra att du kommenterade hos mig så att jag hittade din blogg. Vilken fin servis, jag gillar prickar och särskilt vita rickar på rött.
Jag håller tummarna för att du vinner kudden hos mig.
Kram/Maria

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojsis!
vad kul du ville va med i min lilla tävling!
ooo helt ljuuuvligt...bara älskar tött med vita prickar!!!

Ha en fin vecka!
~~~Kramelikramis ♥ Mammamillis~~

Fågel Blå sa...

Tack själv för du ville vara med!
Kram Kathrine!

Anonym sa...

Visst den är underbar, jag köpte en sån servis till lilla dottern förra året, den har hon i lekstugan.....så fin....och väskan....

Femtio vita kvadrat... sa...

Hej Åsa!!!

Nu har vi testat länken och det gick väl så där...Först såg allt jättebra ut! Alla bilder var kvar och bloggen blev trespaltig. Men skulle vi redigera lite och då insåg vi att vi inte kunde göra det genom bloggers vanliga redigeringsmeny utan vi var tvungna att ändra i html-koden för varje liten ändring...suck! Så vi återgick till den gamla mallen....:( Så nu jobbar vi på att återställa allt som det var... trist trist men värt ett försök! Hoppas att allt är bra med dig!

kram Tove

Anonym sa...

It's actually a great and useful piece of info. I'm glad that you simply shared this useful information with us.
Please stay us informed like this. Thank you for sharing.


my web-site; books of ra gratis

Anonym sa...

Nice post. I was checking constantly this blog and I
am impressed! Very useful information particularly the last
part :) I care for such information a lot. I was looking for this certain info for a long time.
Thank you and best of luck.

Also visit my web-site ... book of ra android kostenlos

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...